Asparges er rige på fibre og er pakket med vitamin A, C, E & K. Asparges siges også at kunne forebygge kræft og er spækket med antioxidanter og kan sløve ældringsprocesser. Indeholder også B12, som er særligt vigtigt, hvis du er over 50. Asparges er også vanddrivende og er med til at drive salt ud af kroppen. Dette er særligt godt, hvis du lider af for højt blodtryk eller andre hjerterelaterede sygdomme – så kom endelig i gang med dine asparges!

Asparges og gorgonzola gratinPrep time: 10 minsCook time: 10 minsAsparges og gorgonzola gratinSummaryLækkert tilbehør – passer perfekt til fx steak. Og så er det ovenikøbet low carb – eller også kaldet LCHF. Du kan drysse mandelmel over for en mere autentisk gratin.

4.75
5
    Ingredients

  • 1/2 kilo asparges
  • smuldret gorgonzola ost
  • 2 spsk smeltet smør
  • 1 tsk hakket hvidløg
  • salt og peber
    Directions

  1. Forvarm ovnen til 200 grader. Bræk enderne af aspargesene, hvor de naturligt brækker. Put dem i et fad, og top dem med smuldret gorgonzola ost.

    I en lille skål blander du smeltet smør, frisk hvidløg samt salt og peber og hæder det derpå over retten.

    Bages i ca. 10 minutter til det ser færdigt ud og begynder at brune.

Yield2-3

Rating